pátek 5. října 2018

Naše první dovolená s prckem - Vítkův hrádek (den čtvrtý)

Dovolená se nám krátí a my máme před sebou už jen poslední tři dny. A tak jsme se rozhodli nikam do výšek už nešplhat a raději jsme zvolili méně náročné objevování okolí.
Tentokrát nás čekal Vítkův hrádek - krásná rozhledna a zřícenina hradu v jednom.


Tak ze začátku trošku všeobecně - Vítkův hrádek je nejvýše položený hrad v Čechách s největší dochovanou obytnou věží a je z něj krásný výhled na Lipno, Šumavu, Novohradské hory a za krásného počasí také na Alpy v Rakousku. Nachází se 6km od obce Přední Výtoň. 


Původně, když jsme vymýšleli kam se podívat se mi na hrádek vůbec nechtělo a říkala jsem si, co tam asi tak je vlastně k vidění, nic mě tam nelákalo. Ale jak už to tak bývá, tak většinou to, kam se člověk vlastně vůbec netěší, tak tam se mu líbí snad nejvíc. 

Když jsme obešli hrádek kolem dokola a poté vešli dovnitř, byla jsem mile překvapena. Když jsme se ocitli uprostřed hradu, uslyšeli jsme nějakého pána, jak zpívá, což se v dnešní době moc nevidí, a už vůbec né na takovém místě. Takže přikládám odkaz, kdo by si chtěl třeba poslechnout. 
Ono to hned navodí úplně jinou atmosféru - takovou pohodovou, přátelskou a já bych tam třeba vydržela sedět i celý den a poslouchat, bylo to moc prima. 

No.. vystoupali jsme pár schodů nahoru, podívali se na ten nádherný výhled, nafotili, pokochali se a slezli zase dolů, dali si limču, treperenda tatranku, chvilku jsme ještě poslouchali a jen tak odpočívali, než jsme se vydali zase zpátky na penzion, aby si naši nejmenší odpočli a nabrali síly.

A teď ty nádherný výhledy ♥ kterých nemám v poslední době pořád dost :-) 
Protože to se prostě jen tak neokouká..

Pro ty, kteří někdy budou někde poblíž bych fakt hrádek doporučila i třeba přes to, že se jim tam zezačátku nechce tak, jako mě. Já měla potom hned lepší náladu, protože to místo je fakt boží ♥ 

A ještě přikládám pár fotek z mobilu, co jsem nestihla foťákem zachytit - škoda se o ně nepodělit.



A nejkrásnější na tom všem je to, že o hrádek se stará jen pár nadšenců, takže jim přeji jen to nejlepší a ať si hrádek vede co nejlíp to jen jde ♥ Hlavně si udržet takovou krásnou pohodovou atmosféru, protože nic není víc a vidí se to už opravdu jen málokde.

Žádné komentáře:

Okomentovat